Kom naar de klimaatmars deze zondag...



Wat jij voelt, dat voel ik ook.
We leven niet naast elkaar. We zijn verbonden.
En toch leven we in een wereld waar mensen vergeten worden.
Waar de aarde uitgeput raakt.
Waar haat luider klinkt dan liefde.

Wat jij mist, dat mis ik ook.
We missen leiderschap dat menselijk is.
We missen moed.
We missen actie.
Wat we nodig hebben, zijn mensen die doen.
Die opstaan.
Die zorgen voor wie geen plek krijgt in het systeem.
Die niet langer kiezen voor stilstand of verdeeldheid.
Niet links.
Niet rechts.
Maar en avant.

Wat jij ziet, dat zie ik ook.
We zien dat de wereld verandert.
Dat wachten geen optie meer is.

Dit is alles wat er is.
Een lichaam. Een stem. Een hart dat klopt.
Een kans om het anders te doen.
Voor onze samenleving.
Voor de planeet.
Voor de zwakste onder ons.
Zolang we blijven denken dat het ene kamp beter is dan het andere, blijven we draaien in rondjes.
Maar verandering zit niet in kampdenken.
Verandering zit in beweging.
In engagement.
In kiezen voor wat juist is.

Dit is alles.
Een mens.
Een daad.
Een richting en avant.

https://klimaatcoalitie.be/klimaatmars/



Reacties